Sedan 20 år är vi specialiserade på teknisk kundtjänst, supporthantering, NOC-support och ärendestyrning
Från våra norrländska supportcenter övervakar vi våra uppdragsgivares allra viktigaste system 24/7, vi bemöter deras värdefullaste kunder med personlig support mot konsumenter såväl som företagskunder. Vid sidan om olika former av IT support och tekniska kundtjänster producerar vi också digitala strömmar och säkerställer att teknik och system fungerar för aktörer med höga krav på kvalitet, driftsäkerhet och tillgänglighet.
Cintech startade i Dorotea 2005, mitt i det framväxande digitaliseringen av samhället, under namnet Datakompisen i Dorotea. Nya medier, tjänster och teknik skulle levereras till konsumenternas olika enheter. Med grundarnas bakgrund från traditionell internetsupport, och med erfarenhet från medier och musik, var vi väl förbereda på de framväxande supportbehoven. Vi erbjöd tekniska kundtjänster, supportfunktioner och användarstöd på internetuppkopplingar och digitala tjänster, primärt med multiskillad personal. Våra uppdragsgivare kunde genom oss bli konkurrenskraftiga genom att tillhandahålla generösa öppettider och kvalitativa kundtjänster mot sina användare med Cintechs delade resurser. Parallellt med kundtjänster för ett flertal internetleverantörer blev vi snabbt en partner till de stora mediebolagen som började leverera underhållning genom strömmande sändningar och video-on-demand.
Vi växte och grävde oss djupare i tekniken och blev, tack vare vår låga personalomsättning, en allt mer tekniskt kompetent partner även för bolag med IT supportbehov och olika former av B2B tjänster med behov av en outsourcad ärendestyrning. Med metodik och rutiner för att hantera supportfunktioner har vi på senaste tiden vuxit med tjänster för övervakning, felhantering och support av affärskritiska system med tillgänglighet 24/7/365.
I dag erbjuder vi både outsourcad support för konsumenttjänster med större ärendevolymer och teknisk övervakning, ärendestyrning och NOC support för avancerade system och tjänster mot företagsmarknaden, med höga krav på kvalitet, teknisk kompetens, tillgänglighet och reaktionstider.
Vi är en betydelsefull arbetsgivare i Norrlands inland med supportkontor i Dorotea och Vilhelmina. Vi tar ett stort ansvar både för miljö och samhällsutveckling likväl som för vår personal, våra uppdragsgivare och våra uppdragsgivares slutkunder. Vi är mästargasell med tre gasellutmärkelser sedan starten 2005. Idag är vi också certifierade i ISO standarderna 9001 (kvalitet), 14001 (miljö) och 45001 (arbetsmiljö, hälsa och säkerhet). Kvalitet och agilitet är våra starkaste ledord och alla våra leveranser bygger på utarbetad metodik med lyhördhet för våra uppdragsgivares mål och visioner. Vi är nyfikna och engagerade och ser fram emot en dialog kring hur vi kan hjälpa just er med era behov av outsourcade processer – från teknisk kundtjänst till systemövervakning och felavhjälpning. Välkommen att höra av dig!