Monitoring
Vår NOC-avdelning övervakar våra uppdragsgivares nätverk, system och enheter 24/7.
Database Management
Vi förvaltar databaser genom rutinmässiga backuper, återställningar, serviceuppgraderingar och synkronisering mellan live- och testdatabaser. Vi övervakar larm och säkerställer funktionalitet.
SPOC
Vår Single-Point-Of-Contact tar emot ärenden och vidareförmedlar till rätt instans, prioriterar och centraliserar all kommunikation. Vi fungerar också som ärendestöd för fältagenter 24/7.
Service Desk
Vår Service Desk tar emot ärenden från våra uppdragsgivares kunder. Vi hjälper till med felsökning, installation av applikationer och hanterar ärendestyrning.
Videospelare och Plattformar
Vi har lång erfarenhet av att arbeta med online-video-plattformar och videospelare. Vi testar, söker och återskapar buggar, så att våra uppdragsgivares tekniker kan fokusera på att lösa dem.
CDN
Cintech hanterar second-line-support och sköter maintenance för CDN aktörer.
Vår NOC & SPOC avdelning kan ta över!
Vi har ett team av tekniker som - dygnet runt, årets alla dagar - är redo att ta emot era samtal, agera på incidenter och hålla koll på era skärmar och system.