NOC / SPOC
Vår NOC-avdelning övervakar våra uppdragsgivares nätverk, system och enheter 24/7.
Vi förvaltar databaser genom rutinmässiga backuper, återställningar, serviceuppgraderingar och synkronisering mellan live- och testdatabaser. Vi övervakar larm och säkerställer funktionalitet.
Vår Single-Point-Of-Contact tar emot ärenden och vidareförmedlar till rätt instans, prioriterar och centraliserar all kommunikation. Vi fungerar också som ärendestöd för fältagenter 24/7.
Vår Service Desk tar emot ärenden från våra uppdragsgivares kunder. Vi hjälper till med felsökning, installation av applikationer och hanterar ärendestyrning.
Vi har lång erfarenhet av att arbeta med online-video-plattformar och videospelare. Vi testar, söker och återskapar buggar, så att våra uppdragsgivares tekniker kan fokusera på att lösa dem.
Cintech hanterar second-line-support och sköter maintenance för CDN aktörer.
Vi har ett team av tekniker som - dygnet runt, årets alla dagar - är redo att ta emot era samtal, agera på incidenter och hålla koll på era skärmar och system.